Revista Universitaria de Psicoanálisis - Volumen XI

Yo - Ello, una topología freudiana.
Ego-Id, a Freudian topology.

Autor/es: Bermúdez, Silvia Ana

Palabras clave:

I propose to verify the basis of Ich drive, which together with the Es, I call a topology in the logic of Freudian cure. Second article, the ethical principle, Wo Es war, soll Ich werden, with castration status made ​​by Lacan \\\"Castration means that one must reject the enjoyment to be made ​​in the inverted scale of the law of desire\\\".
Locate, a hinge between what is to be rejected to meet with the principle Wo es war, soll ich werden. Ich divided, altered with a genuine instinctual foundation.
I conclude with a massed at the address for a cure, made ​​in three terms - the maximum reduction in logic -: 1. Wo Es war, soll Ich werden. 2. Refuse to achieve, but not all. 3. Wo Ich war, werden soll Es, provided with a piece of open aggression.

SUMMARY

Propongo verificar el fundamento pulsional del yo, que junto al “ello” denomino- una topología en la lógica de la cura freudiana. En segundo lugar, articulo el principio ético, Wo Es war, soll Ich werden, con el estatuto de castración formulado por Lacan “la castración quiere decir  lo que es preciso rechazar del goce para ser alcanzado en la escala invertida de la ley del deseo”.
Localizo, un gozne entre lo que es preciso rechazar para alcanzar con el principio Wo es war, soll ich werden. Yo dividido, alterado con un genuino fundamento pulsional.
Concluyo con un planteo, en la dirección una cura, formulado en tres términos -en su máxima reducción lógica- : 1. Wo Es war, soll Ich werden. 2. Rechazar para alcanzar, pero no todo. 3. Wo Ich war, soll Es werden, siempre con un fragmento de agresión libre.

Keywords: Yo - Ello - Topología freudiana